14341794_1197500020308472_1429291449_n-antigrafoΟ θυμός θεωρείται  ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης, έχει μια εξελικτική και προσαρμοστική σημασία και μπορεί να είναι είτε χρήσιμος και θετικός είτε   βλαβερός και αρνητικός. Η κατανόηση και η διαχείριση του θυμού αποτελεί δύσκολο έργο τόσο για τους γονείς όσο και για τους εκπαιδευτικούς λόγω της πολύπλοκης αλλληλεπίδρασης σκέψεων, συναισθημάτων και συμπεριφορών. Ο θυμός, η οργή και η επιθετικότητα είναι συνηθισμένες αντιδράσεις των παιδιών. Ως ενήλικες, αποδεχόμαστε τα συναισθήματα και βοηθάμε τα παιδιά να μάθουν να διοχετεύουν και να κατευθύνουν το θυμό τους σε ένα αποτελεσματικό τέλος.

Στο σεμινάριο αυτό  θα προσδιορίσουμε αρχικά την έννοια του θυμού εστιάζοντας στους τρόπους έκφρασης του καθώς και στους λόγους ή αιτίες στις οποίες μπορεί να οφείλονται οι δυσκολίες διαχείρισης και ελέγχου του θυμού. Γιατί τα παιδιά εκφράζουν θυμό; Ποιοι είναι οι λόγοι στους οποίους μπορούμε να αποδώσουμε την έκφραση αυτών των συναισθημάτων; Το ερώτημα αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης αλλά και οργάνωσης ενός σχεδίου «εξιχνίασης» αυτής της συμπεριφοράς.

Συστηματική αναφορά θα γίνει στα βασικά στοιχεία για τη διαχείριση του θυμού στην παιδική ηλικία μέσα από την εκπαίδευση των παιδιών σε διάφορες δεξιότητες και τεχνικές. Έμφαση θα δοθεί στους τρόπους διαχείρισης του θυμού και σε προληπτικές και παρεμβατικές δεξιότητες  και τεχνικές για την αντιμετώπιση του. Ειδικότερα θα αναφερθούμε στη διαχείριση των συναισθημάτων και σε τρόπους μάθησης για αποφόρτιση και χαλάρωση, στην εκμάθηση  των δεξιοτήτων επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων καθώς και στην μοντελοποίηση των στρατηγικών αντιμετώπισης του θυμού. Επίσης, θα γίνει αναφορά σε πρακτικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σε καταστάσεις όπου τα παιδιά βρίσκονται σε κατάσταση συναισθηματικής φόρτισης και θυμού, ή εκτός ελέγχου με απαράδεκτες και επικίνδυνες ενέργειες. Η εισήγηση μας θα ολοκληρωθεί με την παράθεση ιδεών, προτάσεων και πρακτικών από προγράμματα εφαρμογής συναισθηματικής αγωγής-διαχείρισης του θυμού με παιδιά μικρής ηλικίας.

Τέλος, η ομάδα θα επεξεργαστεί μελέτες περίπτωσης με τη μορφή workshops.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί κάνοντας χρήση μεθόδων και τεχνικών όπως της διάλεξης, συζήτησης, εργασίας σε ομάδες, υπόδυσης ρόλων και εμψύχωση κούκλας.

Δομή της εισήγησης

Τι είναι θυμός; Έννοια, τρόποι έκφρασης θυμού

Θυμός. Ένα δύσκολο συναίσθημα για έλεγχο

Γιατί τα παιδιά δείχνουν θυμό – Γινόμαστε ντετέκτιβ!

Πώς ανταποκρινόμαστε στον παιδικό θυμό;

Βασικά στοιχεία για τη διαχείριση του παιδικού θυμού

Διαχείριση συναισθημάτων και μάθηση στη χαλάρωση

Εκμάθηση δεξιοτήτων επικοινωνίας, επίλυσης προβλήματος

Μοντελοποίηση των κατάλληλων στρατηγικών

Πρακτικές για την αντιμετώπιση καταστάσεων θυμού

Πρακτικές από προγράμματα συναισθηματικής αγωγής-διαχείρισης του θυμού

 

Σύντομο Βιογραφικό

Η Κατερίνα Καζέλα είναι Σχολική Σύμβουλος. Έχει σπουδάσει Νηπιαγωγός στην Κύπρο και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Έχει διδάξει  με σύμβαση Π.Δ 407/80 στο Π.Τ.Π.Ε του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα  εστιάζουν σε ζητήματα διδακτικής μεθοδολογίας με έμφαση στη δημιουργία κατάλληλων αναπτυξιακών περιβαλλόντων που βασίζονται στις αρχές της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και μάθησης, διδακτικής των Φ.Ε, καθώς και στην πειραματική εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων στην προσχολική εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε συνέδρια, ημερίδες, σεμινάρια και διαθέτει πλούσιο επιμορφωτικό έργο σε δημόσιους και άλλους επιστημονικούς φορείς. Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει την έκδοση βιβλίου, συμμετοχές σε βιβλία και συλλογικούς τόμους, άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων.

Χρήσιμες πληροφορίες:

Ημερομηνία Διεξαγωγής: Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016
Τόπος Διεξαγωγής: Μουσείο Σχολικής Ζωής και ΕκπαίδευσηςΤριπόδων 23, Πλάκα
Ώρες Διεξαγωγής: 11:00-15:00
Επιμορφώτρια: Κατερίνα Καζέλα,Δρ. Παιδαγωγικών Επιστημών, Σχολική Σύμβουλος

Δίδακτρα Σεμιναρίου:

Δίδακτρα: 30€,  Φοιτητές: 20€,   Άνεργοι: 20€, Μέλη Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης 20€

Παρέχονται:

  • Βιβλιογραφία
  • Σημειώσεις και εκπαιδευτικό υλικό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή
  • Φάκελος
  • Βεβαίωση

Πληροφορίες/Εγγραφές:

14341794_1197500020308472_1429291449_n-antigrafo

Share Button