ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

«ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ»

 d0c3a7bc62eca69e5c371a378a14d33b

Τα τελευταία χρόνια η διαχείριση της σχολικής τάξης καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολη. Παρουσιάζεται ένα αυξημένο ποσοστό προβλημάτων συμπεριφοράς: ανυπακοή, εκφοβισμός, εξύβριση, απειθαρχία, διαχείριση άγχους, επιθετικότητα είναι μόνο κάποιες από τις εκδηλώσεις ανεπιθύμητων συμπεριφορών. Από την άλλη υπάρχει σημαντικός αριθμός μαθητών με μαθησιακές ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η νέα αυτή πραγματικότητα πέρα από το ότι δυσκολεύει την εργασία του εκπαιδευτικού καθιστά απαραίτητο την κατοχή εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων από τους/τις  εκπαιδευτικούς.

Το σεμινάριο αυτό εστιάζεται στα πιο συνηθισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις. Πέρα από τη θεωρητική κατάρτιση που παρέχει, θα δώσει τη δυνατότητα στις/στους συμμετέχουσες/ντες μέσα από βιωματικές και σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις να εξοπλισθούν με δεξιότητες και γνώσεις που θα τους/τις βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τις περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν ή θα συναντήσουν στο μέλλον.

Το σεμινάριο διεξάγεται από εξειδικευμένους επιστήμονες και παιδαγωγούς και περιλαμβάνει δια ζώσης συναντήσεις και εξ αποστάσεως εκπαίδευση (blended education) .

Το σεμινάριο περιλαμβάνει τρεις ενότητες:

  1. Δια ζώσης συναντήσεις. Εισηγήσεις, βιωματικές ασκήσεις, μελέτες περιπτώσεων από εξειδικευμένους επιστήμονες που θα δώσουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εξοπλισθούν με πρακτικούς τρόπους διαχείρισης των κρίσεων και θετικούς τρόπους αντιμετώπισης των ανεπιθύμητων συμπεριφορών (12 συναντήσεις)
  2. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (μελέτη ψηφιακού επιμορφωτικού υλικού)
  3. Ολοκλήρωση εργασίας. Η πιστοποίηση των συμμετεχόντων απαιτεί την πραγματοποίηση μιας εργασίας η οποία θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και  ιδιαιτερότητες του επιμορφούμενου και θα αποσκοπεί στην αξιοποίηση των γνώσεων που αποκτήθηκαν στην εκπαιδευτική πρακτική εστιάζοντας στον σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση μιας παρέμβασης/προσέγγισης μέσα από αναστοχαστικές δράσεις.

 Σκοπός

Στο σεμινάριο αυτό σκοπός είναι  να δοθεί η ευκαιρία στους συμμετέχοντες μέσα σε ένα πλαίσιο ομαδικής συμμετοχής, βιωματικής μάθησης και αλληλεπίδρασης να προσεγγίσουν τα θέματα της διαχείρισης της σχολικής τάξης σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο διευρύνοντας τις γνώσεις τους.

Στόχοι του σεμιναρίου

  • Να είναι σε θέση να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν ψυχοκοινωνικά προβλήματα των παιδιών και μαθησιακές δυσκολίες
  • Να εντοπίζουν αναγνωρίζουν τις πιθανές αιτίες εκδήλωσης των συμπεριφορών αυτών
  • Να αποκτήσουν στρατηγικές και τεχνικές για τη διαχείριση κρίσεων στο σχολείο
  • Να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες επέμβασης σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
  • Να χειρίζονται θέματα προβλημάτων συμπεριφοράς
  • Να χρησιμοποιούν τεχνικές πρόληψης και αντιμετώπισης των συμπεριφορών αυτών
  • Να χρησιμοποιούν μεθοδολογικές προσεγγίσεις που βοηθάνε στην ομαλή ένταξη και προσαρμογή των παιδιών που παρουσιάζουν ανεπιθύμητες συμπεριφορές και μαθησιακές δυσκολίες
  • Να ενισχύσουν το επαγγελματικό τους προφίλ

Ενδεικτικές θεματικές

  • Τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία της Ομάδας και την ανάπτυξη σχέσεων
  • Μικρά παιδιά – Μικρά αφεντικά. Εκπαιδεύοντας τους μαθητές και τους γονείς τους στην οριοθέτηση
  • Διαχείριση προβλημάτων στην τάξη
  • Επικοινωνία σχολείου Οικογένειας:  Τρόποι αποτελεσματικής συνεργασίας
  • Διαχείριση συμπεριφοράς στη σχολική τάξη. Πρακτικές λύσεις για αποτελεσματικότερη εφαρμογή
  • Μαθητής με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην τάξη μου. Τρόποι ανίχνευσης και Αντιμετώπισης
  • Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρόληψη και αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών
  • Όταν μια κρίση χτυπήσει! Δείξε μου πώς τη διαχειρίζεσαι
  • Καλλιεργώντας τρόπους επικοινωνίας στο τρίγωνο: μαθητής-εκπαιδευτικός-γονέας: Μέθοδοι και τεχνικές
  • Διαχείριση θυμού στην παιδική ηλικία: Καθημερινές, αποτελεσματικές πρακτικές για τον εκπαιδευτικό και τον γονέα
  • Δραματοθεραπεία για άτομα με αναπηρία: Μια διαφορετική προσέγγιση της «διαφορετικότητας»
  • Προσεγγίζοντας με την τέχνη άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Χρήσιμες πληροφορίες

Διάρκεια: Περιλαμβάνει δια ζώσης συναντήσεις,   εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ολοκλήρωση μιας εργασίας. (Αναλογία σε διδακτικές ώρες 300 ώρες – 9 μήνες)

Ώρες διεξαγωγής: 11:00 -14:00

Τόπος διεξαγωγής: Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, Τριπόδων 23

Ημερομηνίες δια ζώσης συναντήσεων: 

1) Σάββατο 11/2,   2.) Κυριακή 12/2, 3.) Κυριακή 5/3, 4.) Κυριακή 12/3, 5.) Σάββατο 18/3, 6.) Κυριακή 19/3, 7.) Σάββατο 8/4, 8.) Σάββατο 29/4, 9.) Κυριακή 30/4, 10.) Kυριακή 7/5 11.) Σάββατο 13/5, 12.) Σάββατο 27/5, 13.) Κυριακή 28/5

Επιστημονικοί συνεργάτες-Επιμορφωτές:

Ανδρέας Δημητρίου. Σχολικός Ψυχολόγος

Κατερίνα Καζέλα, Δρ Παιδαγωγικών,Σχολική Σύμβουλος

Ξένια Μαλαθράκη, Ψυχολόγος, Δραματοθεραπεύτρια & Παιγνιοθεραπεύτρια

Ειρήνη Τζελέπη, Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Δραματοθεραπεύτρια

Ράνια Κυριαζή, Δρ Κοινωνικής Ψυχολογίας

Κωνσταντίνα Λαμπρινού, Εικαστικός, Ειδική Παιδαγωγός

Απευθύνεται: 

Σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων, παιδαγωγούς, ειδικούς παιδαγωγούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, απόφοιτους ΙΕΚ, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχολόγους, εμψυχωτές σε εκπαιδευτικά κέντρα και πολιτιστικά ιδρύματα, στελέχη ιδρυμάτων, πολιτιστικών κέντρων  δήμων και τοπικής αυτοδιοίκησης, δραματοθεραπευτές, σπουδαστές και φοιτητές αντιστοίχων ειδικοτήτων

Δίδακτρα: 230 € // Φοιτητές, Άνεργοι, 200 €

Tα δίδακτρα μπορούν να καταβληθούν σε 4 μηνιαίες δόσεις

Παρέχονται: 

  • Φάκελος
  • Έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό
  • Βιβλιογραφία
  • Πιστοποίηση συμμετοχής
  • Δωρεάν συμμετοχή σε 2 επιπλέον εργαστήρια του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Πληροφορίες/Εγγραφές:

Share Button