Σεμινάριο «Μουσείο και σχολείο: Σχεδιασμός και υλοποίηση μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων για την Α/θμια και  Β/θμια εκπαίδευση”

Ένα  βιωματικό σεμινάριο 4 συναντήσεων με θεωρητικές εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια πρακτικής εφαρμογής που θα μας αποκαλύψει  πώς να σχεδιάσουμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες, πολιτιστικούς περιπάτους  και προγράμματα σε μουσεία και άλλους χώρους πολιτισμικής αναφοράς.

Το σεμινάριο περιλαμβάνει επισκέψεις σε Μουσεία και πολιτιστικό περίπατο ώστε να δώσει την ευκαιρία μέσα από σύνθετες δράσεις, παραδείγματα και ασκήσεις σχεδιασμού δραστηριοτήτων οι συμμετέχοντες, εκπαιδευτικοί αλλά και επαγγελματικές του χώρου, να αποκτήσουν μια σφαιρική βιωματική μουσειοπαιδαγωγική προσέγγιση.

Θα αναζητήσουμε απαντήσεις στα ερωτήματα:

  • Πόσα διαφορετικά πράγματα μπορεί να μας αποκαλύψει ένα και μόνο έκθεμα; Δουλεύοντας με ένα και μόνο έκθεμα – βιωματική άσκηση, διαθεματική προσέγγιση
  • Πώς εξασκούμε το βλέμμα και την κριτική ικανότητα των παιδιών;
  • Πώς θέτουμε ερωτήματα στα εκθέματα; Ποια μπορεί να είναι τα ερμηνευτικά εργαλεία για την κατανόηση των εκθεμάτων; Πώς τα αντικείμενα /οι χώροι μπορούν να προσλάβουν νοήματα και σημασίες μέσα από τη διαμεσολάβηση  και την ερμηνεία
  • Πώς οργανώνουμε δραστηριότητες σε μουσειακούς χώρους; (προετοιμασία, δυσκολίες, διαφορετικά σενάρια, θεματικές διαδρομές).
  • Ποια είναι τα στάδια σχεδιασμού μιας εκπαιδευτικής δράσης ή προγράμματος στην πράξη;
  • Πώς συνδέονται με τα ΔΕΠΠΣ- ΑΠΣ Γνωστικών Αντικειμένων και ποιο είναι το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει;

Σύντομα Βιογραφικά

Καλλιόπη Κύρδη

Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στην Α΄ Διεύθυνση Π.Ε. Αθηνών, ήταν συνεργάτιδα του Τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΥΠ.ΠΟ. και έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα και εκθέσεις για παιδιά και ειδικές ομάδες κοινού σε Μουσεία και άλλους χώρους πολιτισμικής αναφοράς.

Διετέλεσε μέλος των ομάδων συγγραφής των βιβλίων γλώσσας στην Α΄ τάξη δημοτικού και ελληνικής γλώσσας στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης, καθώς και του εκπαιδευτικού υλικού του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών για τα Πολιτιστικά Προγράμματα. Συμμετείχε στις ομάδες δημιουργίας Πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων και παιχνιδιών βασισμένων σε ΤΠΕ για την λογοτεχνία για παιδιά στην Α/βάθμια εκπαίδευση (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας) και σχεδιασμού του νέου Προγράμματος Σπουδών για τον Πολιτισμό και την Αισθητική Αγωγή.  Έχει σχεδιάσει επιμορφωτικό υλικό και έχει εκπαιδεύσει επιμορφωτές και εκπαιδευτικούς σε θέματα εκπαίδευσης στα μουσεία, αξιοποίησης ποικίλων πολιτιστικών πόρων, διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα, πρώτης γραφής και ανάγνωσης, φιλαναγνωσίας. Έχει δημοσιεύσει άρθρα γύρω από τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα. Έχει γράψει και επιμεληθεί βιβλία για παιδιά.

Ιωάννα Δεκατρή

Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Γ΄Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Αθήνας. Αρχαιολόγος- Φιλόλογος- MSc στη Διδακτική της Ιστορίας, Υπ. Δρ με θέμα την Αξιοποίηση του Υλικού Πολιτισμού στη Διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στο ΦΠΨ- Φιλοσοφική Σχολή- ΕΚΠΑ. Γνωρίζει Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Είναι κάτοχος Πιστοποίησης Β΄Επιπέδου στις Νέες Τεχνολογίες. Έχει σχεδιάσει και εφαρμόσει στην πράξη εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικά προγράμματα και διδακτικά σενάρια τόσο στη Βθμια Εκπ/ση ως Φιλόλογος, όσο και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων σε συνεργασία με Μουσεία, Πανεπιστημιακά Τμήματα και Φορείς.

Χρήσιμες πληροφορίες:

Hμερομηνίες Διεξαγωγής: Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 17:00 – 21:00,  Κυριακές  4,11,18 Μαρτίου 11:00 – 15:00

Τόπος Διεξαγωγής: Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης,Τριπόδων 23, Πλάκα

Επιμορφώτριες: Καλλιόπη Κύρδη, Ιωάννα Δεκατρή

Δίδακτρα Σεμιναρίου:

Δίδακτρα: 120€,  Φοιτητές, Κάτοχοι κάρτας ανεργίας: 100€

Παρέχονται:

  • Βιβλιογραφία
  • Σημειώσεις και εκπαιδευτικό υλικό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή
  • Βεβαίωση

Πληροφορίες/Εγγραφές:

Share Button