Σεμινάριο:

«Τέχνης περπατήματα στου σχολειού τα βήματα:

Διαθεματικές- διεπιστημονικές δραστηριότητες με εικαστικά έργα τέχνης»

 

Το σεμινάριο έχει στόχο να υποστηρίξει τους συμμετέχοντες στην εξοικείωσή τους με στρατηγικές και τρόπους για την προσέγγιση έργων τέχνης στη διδακτική πράξη, για τον εμπλουτισμό των μαθησιακών και όχι μόνο στόχων της Προσχολικής και Πρωτοσχολικής Εκπαίδευσης μέσα από τις Τέχνες και την αξιοποίηση των έργων τέχνης στο πλαίσιο της διαθεματικής-διεπιστημονικής προσέγγισης της σχολικής ύλης.

Στο σεμινάριο αυτό οι συμμετέχοντες, ταυτόχρονα με θεωρητική ενημέρωση-τεκμηρίωση, θα έχουν την ευκαιρία βιωματικά και σε αλληλεπίδραση με τα μέλη της ομάδας να επεξεργαστούν και να σχεδιάσουν δημιουργικές διαθεματικές – διεπιστημονικές δραστηριότητες με αφορμή έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και χαρακτικής, να συνδέσουν τα έργα τέχνης με τα διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος, να διερευνήσουν τρόπους για να εξοικειώνουν τα παιδιά με καλλιτέχνες και δημιουργίες και να κατανοήσουν ότι όταν η τέχνη συμπράττει με τη γνώση η κατάκτηση των μαθησιακών στόχων μπορεί να γίνει ευχάριστη, γοητευτική, μαγευτική.

Δομή του σεμιναρίου:

  • Τέχνες και Πρόγραμμα Σπουδών: Αισθητική εμπειρία και ανάπτυξη, Διαδικασίες αισθητικής ανάπτυξης, Τέχνες και Διδακτικές προσεγγίσεις, Τέχνες και Μαθησιακές Περιοχές, Ρόλος του εκπαιδευτικού.
  • Προσέγγιση έργου τέχνης – Μοντέλο Perkins: καθοδήγηση στις τέσσερις φάσεις του: Χρόνος για παρατήρηση, Ανοιχτή και περιπετειώδης παρατήρηση, Αναλυτική και βαθύτερη παρατήρηση, Ολιστική παρατήρηση.
  • Εκπαιδευτικό υλικό και Μουσείο: εκπαιδευτικό υλικό που παράγουν μουσεία με στόχο την εξοικείωση και την μύηση των παιδιών στα μονοπάτια των Τεχνών. Αξιολόγηση και αξιοποίηση στην τάξη.
  • «Στο Μουσείο!» Το Βιβλιοτετράδιο του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ροδίων: Διαθεματικές- διεπιστημονικές δραστηριότητες με έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και χαρακτικής. Παρουσίαση, συζήτηση.
  • Επεξεργασία και σχεδιασμός διαθεματικών – διεπιστημονικών δραστηριοτήτων για παιδιά: Εργαστήρι.
  • Κλείσιμο σεμιναρίου: Συζήτηση, αξιολόγηση, αναστοχασμός.

 

Σύντομο Βιογραφικό

Η Βαρβάρα Πρεβεζάνου είναι Σχολική Σύμβουλος στην 52η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής. Έχει σπουδάσει νηπιαγωγός και δασκάλα και έχει μεταπτυχιακές σπουδές στο Παιδικό Βιβλίο και το Παιδαγωγικό Υλικό και στην Διαχείριση και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Μονάδων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στα ζητήματα διδακτικής μεθοδολογίας στην προσχολική εκπαίδευση με έμφαση στη διδακτική της Λογοτεχνίας, των Φυσικών Επιστημών και της ανάδυσης του Γραμματισμού. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια. Διαθέτει πλούσιο συγγραφικό έργο το οποίο περιλαμβάνει συμμετοχές σε συλλογικούς τόμους, άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων και την έκδοση των βιβλίων: «Διακοπές με την Εύα στη χώρα των παραμυθιών» (Παπαδόπουλος, 2006), «Λέξη, λέξη είσαι ‘δω;» (Παπαδόπουλος, 2006), «Ιδεολογικές διαστάσεις του «Άλλου» στο εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο» (Κέδρος, 2007) «Λογοτεχνία και Φυσική. Διαθεματικές δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο» (σε συνεργασία με την Αγγελική Γιαννικοπούλου, Παπαδόπουλος, 2010), «Ο θάνατος στα σύγχρονα βιβλία για μικρά παιδιά. Μια ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση» (Αυτοέκδοση, 2011), «Στο Μουσείο! Διαθεματικές δραστηριότητες για μικρά παιδιά» (Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ροδίων, 2011) και «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν… το Φυσικό Περιβάλλον. Η Αφήγηση ως εργαλείο μάθησης στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για μικρά παιδιά» (σε συνεργασία με τον Γιάννη Χατζηγεωργίου, Γρηγόρης, 2012).

Χρήσιμες πληροφορίες:

Ημερομηνία Διεξαγωγής: Σάββατο 13 Ιανουαρίου
Τόπος Διεξαγωγής: Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Τριπόδων 23, Πλάκα

Ώρες Διεξαγωγής: 17:00-21:00
Επιμορφωτής: Βαρβάρα Πρεβεζάνου

Δίδακτρα Σεμιναρίου:

Δίδακτρα: 40€,  Φοιτητές, Κάτοχοι κάρτας ανεργίας 30€.

Παρέχονται:

  • Βεβαίωση
  • Φάκελος

Πληροφορίες/Εγγραφές:

Share Button